راهنمای کاربری سامانه ثبت درخواست موسسات خیریه

صفحه اصلی سامانه

  • کاربر در صفحه اصلی می‌تواند با کلیک بر روی گزینه راهنمای کاربری، نحوه کار با سامانه رو مشاهده نماید.
  • قوانین و مقررات مرتبط با این سامانه در بخش قوانین و مقررات آورده شده استمتقاضیان ثبت نام می‌توانند قوانین و مقررات را در این بخش مطالعه نمایند.

ثبت نام در سامانه

  • کاربر می‌بایست بر روی گزینه ثبت نام یا ورود کلیک نماید.

  • در صورتی‌که قبلا ثبت نام کرده باشد، با ورود کدملی و رمز
    عبور 
    وارد سامانه خواهد شد.

  • در صورتی‌که که کاربر ثبت نام نکرده باشد، می‌بایست گزینه ثبت‌نام موسسات را انتخاب نمای

ورود شماره تلفن همراه و شماره ملی

  • کاربر می‌بایست شماره تلفن همراه و شماره ملی را وارد نماید.

  • با توجه به اینکه شماره تلفن همراه و شماره ملی از طریق سرویس شاهکار بررسی خواهد شد، حتما می‌بایست شماره تلفن همراه متعلق به فرد باشد و وی نمی‌تواند شماره تلفن همراه فرد دیگری را وارد نماید.

ورود کد تایید ارسالی به شماره تلفن همراه کاربر

  • کد تایید برای کاربر پیامک خواهد شد.

  • کاربر می‌بایست کد تایید دریافتی را وارد نماید.

  • پس از ورود کد تایید، کاربر می‌بایست مرحله بعد را انتخاب کند.

  • در صورتی که کد تایید وارد شده صحیح باشد، کاربر می‌بایست قوانین و مقررات را بپذیرد.

  • برای پذیرش قوانین، می‌بایست  را در مقابل عبارت کلیه موارد فوق را مطالعه نموده و می‌پذیرم انتخاب نماید و گزینه مرحله بعد را انتخاب نماید.

ورود تاریخ تولد و کدپستی

  • کاربر می‌بایست تاریخ تولد و کدپستی خود را وارد نماید.

  • تاریخ تولد به همراه شماره ملی با سازمان ثبت احوال بررسی شده و در صورت صحت اطلاعات، سایر اقلام اطلاعات هویتی فرد از سازمان ثبت احوال فراخوانی خواهد شد.

  • کدپستی وارد شده نیز از شرکت ملی پست فراخوانی و استعلام شده و شرح نشانی متناظر کدپستی به صورت سیستمی در سامانه ثبت خواهد شد.

ورود اطلاعات نماینده موسسه خیریه

  • نماینده دارای امضای موسسه خیریه می‌بایست اطلاعات هویتی خود را وارد نماید.
  • اطلاعات هویتی افراد از طریق سازمان ثبت احوال و به صورت سیستمی بررسی خواهد شد و در صورت عدم صحت، اجازه استفاده از سیستم به کاربر داده نخواهد شد. بنابراین در ورود اطلاعات دقت شود.

ورود اطلاعات تکمیلی در محیط کاربری

  • بعد از اینکه کاربر گزینه مرحله بعد را انتخاب نمود، وارد محیط کاربری می‌شود.

  • شرط استفاده از محیط کاربری، تکمیل اطلاعات است.

  • کاربر می‌بایست اطلاعات تکمیلی موسسه، اطلاعات پرسنل بیمه شده و حساب‌های بانکی خود را وارد نماید.

تکمیل اطلاعات موسسه خیریه

  • کاربر می‌بایست نام موسسه خیریه خود را وارد نماید.

  • کاربر می‌بایست استان و شهر محل استقرار موسسه خیریه را ثبت نماید.

  • کاربر می‌بایست تاریخ آغاز فعالیت خود را فارغ از اینکه ثبت قانونی دارد یا خیر، انتخاب نماید.

  • پس از انتخاب این گزینه، فیلدهای زیر را باید انتخاب کند:

  • تاریخ ثبت
  • شناسه ملی
  • کد اقتصادی
  • شماره مجوز
  • مرجع صدور

ثبت اطلاعات پرسنل بیمه شده

  • با توجه به اینکه تعداد پرسنل بیمه شده یکی از شاخص‌هایی است که می‌تواند بر میزان و نوع معافیت موسسات خیریه موثر باشد، کاربر متقاضی ثبت نام می‌بایست اطلاعات پرسنل بیمه شده را با دقت و صحت وارد نماید.

  • مسئولیت ارائه نادرست اطلاعات با کاربران است.

  • نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه و شماره ملی، کدکارگاه و کدبیمه شده می‌بایست برای هر یک از پرسنل وارد شده و در انتها گزینه افزودن انتخاب شود.

  • در انتهای این مرحله کاربر می‌بایست گزینه مرحله بعد را انتخاب نماید.

  • در صورتی‌که کاربر بخواهد یکی از اقلام اطلاعاتی را حذف نماید، می‌تواند گزینه حذف را انتخاب نماید.

  • در صورتی که کاربر بخواهد تغییری در اقلام اطلاعاتی یکی از پرسنل بیمه شده انجام دهد، می‌بایست گزینه ویرایش را انتخاب نماید.

اطلاعات حساب‌های بانکی
 
  • نماینده موسسه خیریه می‌بایست کلیه حساب‌های بانکی حقیقی یا حقوقی که به هر نحوی با فعالیت‌های موسسه خیریه مرتبط بوده و منابع مالی از این طریق تجمیع می‌شوند را ثبت نماید.

  • کاربر می‌بایست با انتخاب بانک، اقدام به ثبت شماره حساب و شبای بانکی نماید. پس از ورود این 3 فیلد اطلاعاتی، گزینه افزودن را انتخاب نماید.

  • کاربر می‌تواند حساب‌های بانکی وارد شده را ویرایش یا حذف نماید.

اتمام ثبت اطلاعات و ورود به محیط کاربری

  • پس از اتمام ورود اطلاعات، کاربر می‌بایست گزینه مرحله بعد را انتخاب نماید.

  • کاربر وارد محیط اصلی کاربری خود می‌شود.

  •  در محیط اصلی کاربری، ضمن مشاهده اطلاعات کاربری، امکان ویرایش آن‌ها برای کاربر فراهم شده است.

  • همچنین کاربر کلیه تراکنش‌هایی که به هر نحوی از طریق وی پرداخت شده است را مشاهده نموده و امکان جستجوی کدملی، انتخاب بازه مبلغی تراکنش و نیز بازه زمانی تراکنش‌ها را دارد.

  • کاربر می‌تواند درخواست پشتیبانی خود را از بخش تماس با پشتیبانی از طریق ثبت تیکت به اطلاع پشتیبان سیستم برساند.