راهنمای کاربری سامانه ثبت درخواست موسسات خیریه
صفحه اصلی سامانه
- کاربر در صفحه اصلی میتواند با کلیک بر روی گزینه راهنمای کاربری، نحوه کار با سامانه رو مشاهده نماید.
قوانین و مقررات مرتبط با این سامانه در بخش قوانین و مقررات آورده شده است. متقاضیان ثبت نام میتوانند قوانین و مقررات را در این بخش مطالعه نمایند.
ثبت نام در سامانه
کاربر میبایست بر روی گزینه ثبت نام یا ورود کلیک نماید.
در صورتیکه قبلا ثبت نام کرده باشد، با ورود کدملی و رمز
عبور وارد سامانه خواهد شد.در صورتیکه که کاربر ثبت نام نکرده باشد، میبایست گزینه ثبتنام موسسات را انتخاب نمای
ورود شماره تلفن همراه و شماره ملی
کاربر میبایست شماره تلفن همراه و شماره ملی را وارد نماید.
با توجه به اینکه شماره تلفن همراه و شماره ملی از طریق سرویس شاهکار بررسی خواهد شد، حتما میبایست شماره تلفن همراه متعلق به فرد باشد و وی نمیتواند شماره تلفن همراه فرد دیگری را وارد نماید.
ورود کد تایید ارسالی به شماره تلفن همراه کاربر
کد تایید برای کاربر پیامک خواهد شد.
کاربر میبایست کد تایید دریافتی را وارد نماید.
پس از ورود کد تایید، کاربر میبایست مرحله بعد را انتخاب کند.
در صورتی که کد تایید وارد شده صحیح باشد، کاربر میبایست قوانین و مقررات را بپذیرد.
برای پذیرش قوانین، میبایست را در مقابل عبارت کلیه موارد فوق را مطالعه نموده و میپذیرم انتخاب نماید و گزینه مرحله بعد را انتخاب نماید.
ورود تاریخ تولد و کدپستی
کاربر میبایست تاریخ تولد و کدپستی خود را وارد نماید.
تاریخ تولد به همراه شماره ملی با سازمان ثبت احوال بررسی شده و در صورت صحت اطلاعات، سایر اقلام اطلاعات هویتی فرد از سازمان ثبت احوال فراخوانی خواهد شد.
کدپستی وارد شده نیز از شرکت ملی پست فراخوانی و استعلام شده و شرح نشانی متناظر کدپستی به صورت سیستمی در سامانه ثبت خواهد شد.
ورود اطلاعات نماینده موسسه خیریه
- نماینده دارای امضای موسسه خیریه میبایست اطلاعات هویتی خود را وارد نماید.
- اطلاعات هویتی افراد از طریق سازمان ثبت احوال و به صورت سیستمی بررسی خواهد شد و در صورت عدم صحت، اجازه استفاده از سیستم به کاربر داده نخواهد شد. بنابراین در ورود اطلاعات دقت شود.
ورود اطلاعات تکمیلی در محیط کاربری
بعد از اینکه کاربر گزینه مرحله بعد را انتخاب نمود، وارد محیط کاربری میشود.
شرط استفاده از محیط کاربری، تکمیل اطلاعات است.
کاربر میبایست اطلاعات تکمیلی موسسه، اطلاعات پرسنل بیمه شده و حسابهای بانکی خود را وارد نماید.
تکمیل اطلاعات موسسه خیریه
کاربر میبایست نام موسسه خیریه خود را وارد نماید.
کاربر میبایست استان و شهر محل استقرار موسسه خیریه را ثبت نماید.
کاربر میبایست تاریخ آغاز فعالیت خود را فارغ از اینکه ثبت قانونی دارد یا خیر، انتخاب نماید.
پس از انتخاب این گزینه، فیلدهای زیر را باید انتخاب کند:
- تاریخ ثبت
- شناسه ملی
- کد اقتصادی
- شماره مجوز
- مرجع صدور
ثبت اطلاعات پرسنل بیمه شده
با توجه به اینکه تعداد پرسنل بیمه شده یکی از شاخصهایی است که میتواند بر میزان و نوع معافیت موسسات خیریه موثر باشد، کاربر متقاضی ثبت نام میبایست اطلاعات پرسنل بیمه شده را با دقت و صحت وارد نماید.
مسئولیت ارائه نادرست اطلاعات با کاربران است.
نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه و شماره ملی، کدکارگاه و کدبیمه شده میبایست برای هر یک از پرسنل وارد شده و در انتها گزینه افزودن انتخاب شود.
در انتهای این مرحله کاربر میبایست گزینه مرحله بعد را انتخاب نماید.
در صورتیکه کاربر بخواهد یکی از اقلام اطلاعاتی را حذف نماید، میتواند گزینه حذف را انتخاب نماید.
در صورتی که کاربر بخواهد تغییری در اقلام اطلاعاتی یکی از پرسنل بیمه شده انجام دهد، میبایست گزینه ویرایش را انتخاب نماید.
نماینده موسسه خیریه میبایست کلیه حسابهای بانکی حقیقی یا حقوقی که به هر نحوی با فعالیتهای موسسه خیریه مرتبط بوده و منابع مالی از این طریق تجمیع میشوند را ثبت نماید.
کاربر میبایست با انتخاب بانک، اقدام به ثبت شماره حساب و شبای بانکی نماید. پس از ورود این 3 فیلد اطلاعاتی، گزینه افزودن را انتخاب نماید.
کاربر میتواند حسابهای بانکی وارد شده را ویرایش یا حذف نماید.
اتمام ثبت اطلاعات و ورود به محیط کاربری
پس از اتمام ورود اطلاعات، کاربر میبایست گزینه مرحله بعد را انتخاب نماید.
کاربر وارد محیط اصلی کاربری خود میشود.
در محیط اصلی کاربری، ضمن مشاهده اطلاعات کاربری، امکان ویرایش آنها برای کاربر فراهم شده است.
همچنین کاربر کلیه تراکنشهایی که به هر نحوی از طریق وی پرداخت شده است را مشاهده نموده و امکان جستجوی کدملی، انتخاب بازه مبلغی تراکنش و نیز بازه زمانی تراکنشها را دارد.
کاربر میتواند درخواست پشتیبانی خود را از بخش تماس با پشتیبانی از طریق ثبت تیکت به اطلاع پشتیبان سیستم برساند.